Florence Artaud and Loic Caradec on the superstitions of sailors

retour Back

Florence Artaud and Loic Caradec on the superstitions of sailors

Florence Artaud and Loic Caradec on the superstitions of sailors

Navigators Florence Artaud and Loic Caradec talk about their superstitions as sailors. Florence Artaud explains: "I am quite superstitious, I am not so superstitious in my life as an earthling but in my life as a sailor, I believe that one is obliged to become one...it has a nice side, because it has a history, it means something, There are a lot of things you can’t say or do on a boat...". On his superstitious side Loic Caradec says: "More and more I would say but not necessarily during the race. It’s rather before or after. I am very careful, if I have a new boat, at the christening of the boat, that the bottle breaks the first time...".

durée

01

 

min

 

19

 

sec

Dossier : Superstitions

Date de diffusion : 6 December 1982

Référence :
I20321933
Crédits :
Producteur: France Régions 3   -   Journalist : Pernoud, Georges  -  Journalist : Garit, William  -  Production Manager : Pradel, Jacques  -  Camera Operator : Boulen, Jacques  -  Camera Operator : Roussel, Robert  -  Sound Recordist : Queinnec, Yves  -  Participant : Arthaud, Florence  -  Participant : Caradec, Loïc
Origine:
Thalassa: The Magazine Of The Sea   -   Producteur: France Régions 3
Licence :
Clé en main

Référence :I20321933

Crédits :Journalist : Pernoud, Georges-Journalist : Garit, William-Production Manager : Pradel, Jacques-Camera Operator : Boulen, Jacques-Camera Operator : Roussel, Robert-Sound Recordist : Queinnec, Yves-Participant : Arthaud, Florence-Participant : Caradec, Loïc

Licence :
Clé en main
- usage à finalité culturelle et réservée aux acteurs du réseau à vocation culturelle.
- en Diffusion Digitale et Evénementiel
- valable 5 ans.
usage à des fins éditoriales
- en vue d’informer le public ou d’illustrer l’actualité
- en diffusion digitale sur ses services,
- valable 5 ans.
- usage à des fins de présentation et de promotion de l’image, la marque, l’histoire, les valeurs de l’entreprise du Contractant
- ou le cas échant du Bénéficiaire
- en diffusion digitale sur ses services et/ou Evénementiel,
- valable 1 an.
Recherche propulsée par ElasticSuite