At the Bretigny sur Orge flight test centre, the new giant cargo ship Breguet 761 "Deux-Ponts" has just completed its first flight. This two-stage aircraft (double deck), of a completely new design, is equipped with four 2000 horsepower engines. It is intended for the mixed transport of one hundred passengers and twelve tons of goods.
Images de l'intérieur et de l'extérieur du Breguet 760, dit "deux ponts", de la compagnie Air France. Décollage de l'avion cargo avec des passagers à son bord. Document muet.
Depuis l'aéroport d'Orly, préparatifs et chargement de l'avion cargo Breguet 760 avant son départ pour les Etats-Unis. Messieurs GUIBERT et BREGUET montent à son bord. Document muet
Décollages et appontages d'avions militaires français, notamment le Breguet Alizé, depuis le porte-avions Arromanche lors d'une escale à Dakar. Document muet
Images en couleur des essais effectués par le Breguet 941 sur l'altiport de l'Alpe d'Huez. C'est à l'époque le seul avion à décollage et atterrissage court du marché, ce qui explique que l'armée de l'air s'en soit dotée.
Landing on the Foch aircraft carrier seen from the cockpit of a Breguet Alizé, with interview of the pilot who explains the difficulties of the manoeuvre.
On the occasion of an exhibition at the Conservatory of Arts and Crafts, interview with Pierre BREGUET, son of Louis Charles Breguet, who comment on notable productions of the company Breguet Aviation such as gyroplane helicopters and Breguet Type III aircraft, the two Breguet 760 bridges and the Breguet 941. This interview is illustrated by models and images of flights.
Presentation of the Breguet 905 Fauvette glider: Installation of the aircraft in the open air after its exit from the workshops of Aire sur l'Adour, then test by the pilot Paul Lepanse.